Kako pisati oglase?

Ovo nisu neka pravila koja Vam namećemo, već nam je želja da na ovaj način otklonimo nesporazume i nedoumice, olakšavajući Vam tako postupak sastavljanja i postavljanja oglasa na www.inter.rs. Stoga mislimo da možete uzeti većinu stvari i preporuka odavde sa odredjenom rezervom, ali smo isto tako uvereni da ono što važi kod nas, takodje važi i na ostalim ozbiljnim sajtovima i da Vam samo može biti od koristi ako uvažavate naše smernice.

Potrudite se oko svog malog oglasa

Možda deluje malo nadmeno što Vam kao prvu stvar preporučujemo nešto što se možda i podrazumeva. Ali, u praksi često dajemo oglase upravo kao da nismo zainteresovani da se neko javi. Nerazumljivo, napadno, nedorečeno, i tako dalje. Ako je vreme faktor i ako je brzina merilo, onda naravno, možete za deset minuta dati deset oglasa koje će razumeti možda deset ljudi od kojih će Vam se javiti možda jedan. Ali je možda bolje biti neskroman, potrošiti dvadeset minuta i dati jedan oglas koji će svi primetiti i razumeti.

Potrudite se da zainteresujete i one kojima Vaša usluga ne treba, jer njih je uvek više. Oni Vam mogu biti od koristi ako Vas zapamte i preporuče onima kojima Vaša usluga treba.

Dakle, neka oglas bude sažet i deskriptivan. Kada ga sročite i završite, nemojte ga odmah slati. Prvo ga pogledajte i proverite. Da li je to ono što ste hteli da kažete? Da li je jasno i tačno to što ste napisali? Kada bi ste naišli negde na takav oglas, kakva bi Vaša reakcija bila?

Nemojte oglas pisati velikim slovima

Poštujte pravopis i koristite znake interpunkcije, a ono šta želite da naglasite neka se vidi iz samog teksta oglasa. Ako ga brutalno napišete velikim slovima postižete upravo suprotan efekat i delujete kao nasilnik, jer svi mi imamo i velika i mala slova na tastaturi i svi oglašivači pišu normalno, a ako vi PIŠETE SVE OVAKO onda ste time naglasili svoju ponudu naspram njihove i zloupotrebili medij gde se oglašavate kršeći njegova blaga, labava i dobroćudna pravila.

Jer to nije ni originalna, ni vredna ideja. Da su bolja velika slova od malih, onda mala ne bi ni postojala jer ih niko ne bi koristio.

Ime, telefon i/ili email upišite u predvidjena polja

Za te podatke su upravo rezervisana dodatna polja i ne treba ih ponavljati u tekstu oglasa. Tekst oglasa služi da u njemu opišete i predstavite Vašu ponudu, usluge, robu i slično. Čak i u slučaju kada imate više brojeva telefona ili više email adresa, nije nikakav problem – odaberite jedan broj telefona i jednu email adresu koje ćete upisati.

Unesite ispravan podatak

U polje predvijdeno za ime, unestite svoje ime, ili ime svoje firme, ili svoj nadimak, ili nešto četvrto što može da bude identifikacija. Nemojte unositi „aaa“, „qwerty“, asdfasdf“, „—„, „…“, „nebitno“ i td. Jer ako je nebitno, zašto je onda oglašeno? Onda moze da bude i obrisano.

U polje predvidjeno za email adresu ili telefon nema nikakvog razloga da unosite podatke koji nisu telefon ili email adresa. Nemojte pisati „—-„, „….“, „nemam“ ili slično. Osim što je nepotrebno i nije lepo, to nekad može stvoriti zabune i probleme.

Nemojte preterivati sa sloganima

Najbolje da ih ne koristite uopšte. Svi za svoju ponudu mogu da tvrde da je „Najbolje!!!“, „Najjeftinije!!!“, „NOVO!!!“, „Provereno!!!“. Ako na i takve reči trošite 250 karaktera besplatnog malog oglasa koji Vam je na raspolaganju, onda razvodnjavate svoju priču i propuštate priliku da kažete nešto konkretno, interesantno, deskriptivno time što ste koristili izlizane fraze i njima rekli nešto što se upravo podrazumeva, a što se zaboravi čim se predje na čitanje sledećeg malog oglasa.

Telefon napišite u „čitljivom“ formatu.

Ako ostavljate telefon sa medjugradskim pozivnim brojem kao prvim, onda ga pišite u formatu 063/ABC-DEF, ili 011/ABCD-EFG, ili 011/ABC-DEFG ili kako Vam je već zgodnije. Ili lepše.

Nemojte biti previše ležerni kao da Vas i ne zanima da li će se neko javiti i ne pišite „nečitko“ kao 011-ABC-DEF, 063ABCDEFG, 011/ABC/DEF, ili 063 ABCDEFG.

Ako stavljate medjunarodni pozivni broj kao prvi preporučujemo da to bude u formatu +381 11 ABC DEF, ili +381 63 ABC DEFG.

Malo je komplikovano za pamćenje, prepisivanje i razumevanje ako Vi ne pomognete i napišete sve na gomilu, naprimer: 003811ABCDEFG ili 0004452 ABCDEFG ili slično tome.

Dakle domaće brojeve pišite u formatu 063/ABC-DEFG:
pozini broj, kosa crta, prva tri broja, znak minus i na kraju druga tri ili četiri broja.

Inostrane brojeve pišite u formatu +381 63 ABC DEFG:
znak plus, potom pozivni broj za državu, potom jedan razmak, pozivni broj za grad, potom jedan razmak, prva tri broja telefona, potom jedan razmak i na kraju druga tri ili četiri broja.

U jednom danu – jedan oglas

Vi možete da pokušate da stavite i deset svojih oglasa i time zauzmete celu stranu besplatnih malih oglasa. Ali tako samog sebe predstavljate u lošem svetlu, upravo onima kojima se obraćate sa svojom ponudom.

Sasvim je jasno da postavljanjem više ili par oglasa povećavate sebi šanse da budete zapaženi, ali ljude to iritira i zapaziće Vas po tome što su zbog Vas morali da prelaze na drugu stranu, jer ste Vi, celu ili delimično, zauzeli prvu. I vrlo je moguće da će zbog toga svoje poverenje da ukažu nekom drugom, čak i ako im zatreba nešto iz Vaše ponude, jer Vas u startu nisu doživeli kao pouzdanog.

Pravopis i znaci interpunkcije

Naravno, niko Vam neće uzeti za zlo ako ne poznajete najbolje pravila pisanja ili ako negde pogrešite, ali u Vašem je interesu da se trudite da iz prilike kada istupate javno izvučete maksimum i prikažete se u najboljem svetlu.

  • Pišite prvo veliko slovo na vlastitim imenicama. Beograd, Novi Sad, Mirko, Slavko, Mercedes, Ford, Pioneer itd.
  • Ako je valuta u kojoj izražavate cenu evro, pišite ga tako. Na stranim jezicima se govori i piše kao Euro, ili euro, ili e, ali na našim prostorima je evro.
  • Ako želite nešto da opišete kao luksuzno u Vašem oglasu, sasvim je u redu da napišete tako. Nema potrebe pisati „luxuzno“, ili „lux“ ili slično tome u nekom skraćenom obliku.
  • Kad smo već kod skraćenica, nemojte skraćivati neskratljivo. Naprimer, Beograd može da bude Beograd ili BG, ali ne treba da bude „Beogr.“. Kupatilo, naprimer, ne bi trebalo da bude „kupat.“, napišite ga jasno celom rečju da se zna na šta mislite, a ako Vam nedostaje prostora – onda sažmite nešto drugo u tekstu oglasa.
  • Nemojte stavljati prazno mesto ispred znakova interpunkcije, ispred zareza, ispred tačaka, ispred dvotački i tako dalje.
  • Obavezno stavite jedno prazno mesto posle svakog znaka interpunkcije, iza zareza, iza tačaka, iza dvotački i tako dalje.
  • Pišite slovima. Ako se podatak sastoji od neke merne jedinice, recimo cena, onda je naravno u redu da ga pišete kao brojčani podatak, naprimer 5.000 dinara. Ali, ako imate stan koji ima četiri sobe, onda je bolje napisati tako, nego napisati da ima 4 sobe.
  • Kao i kod broja telefona, tako i kod cene koju eventualno stavite, primenite ispravan i razumljiv format. Odvojte grupe od po tri cifre i nemojte pisati 100000 već pišite 100.000 ili 100.000,00 ako vrednost morate da izrazite sa decimalnom tačnošću. Imajte u vidu da to nikako nije mala zabuna ako napišete cenu, a iz oglasa se ne vidi tačno koliko košta Vaša ponuda ili roba.
  • Rečenice u oglasu počinjite velikim slovom i završavajte tačkama, u složenim rečenicama proste odvajajte zarezima, a po potrebi podelite oglas na pasuse odvojene jednim praznim redom.
  • Ako nabrajanje želite da završite sa tri tačke, stavite ih tri, a ne dve, četiri ili više.
  • Nove redove stavljajte samo na kraju pasusa, a ne da bi ste presli u novi red.

Ako ste pročitali ovo sve do ovde, onda ste spremni da predjete na Slanje malih oglasa.

Hvala.

Goran